Nationaltheatret - Høstlansering 2015

La teatret komme under huden på deg.

21. april lanserte Nationaltheatret sitt høstprogram for 2015. I tett samarbeid med Nationaltheatret har vi utviklet et visuelt konsept for høstens «Nationale Nyheter»​

Utfordring

Til lanseringen av høstens program trengte Nationaltheatret et visuelt uttrykk som tydelig markerte årets lansering, samtidig som det ivaretok Nationaltheatrets overordnede profil. Teater handler om refleksjon, følelser og instinktive reaksjoner - om gåsehud og bankende hjerter. Det samme gjør høstens oppsetninger.

Løsning

Vi ønsket å visualisere hvordan teateret kommer under huden på deg, tar tak i deg og gir deg en opplevelse ulik noen annen kunstform. Vi utviklet derfor en sterk men poetisk illustrasjon med øyet som blikkfang. Det menneskelige med sine uttrykk og inntrykk, hjertet med alle sine følelser flettet sammen med elementer fra Nationaltheatrets ikoniske hovedsene. En illustrasjon du ikke slipper unna.

Leveranse: Overordnet uttrykk for høstlanseringen og diverse implementeringer i samarbeid med Nationaltheatret.

Foto: Øyvind Eide

Motion: Klaus Kottmann, Nationaltheatret

Pressefoto fra lansering: Dag Jensen